Nieuws
Dit project is momenteel in ontwikkeling. Blijf op de hoogte van onze voortgang via onze blogs!
Bedrijf Registreren (update 06-11-2023)
Op deze pagina kan een nieuw bedrijf middels een licentiesleutel een bedrijf aanmaken binnen de applicatie. Daarvoor moeten wij (BuilTrack) ervoor zorgen dat er een licentiesleutel beschikbaar is. Deze delen wij met de gebruiker zodat deze een bedrijf kan registreren en kan koppelen aan de licentiesleutel. Uiteraard hebben we een actieve en inactieve status gekoppeld aan de licentiesleutel waarmee wij kunnen beheren welke bedrijven (en daartoe behorende gebruikers) toegang hebben tot de applicatie.
Beheerdersregistratie proces
Vervolgens kan de gebruiker voor dit bedrijf een gebruikersprofiel aanmaken. De keuze bestaat uit:
1) Beheerder
2) Voorbereiding & Projectleiding
3) Uitvoering
Bij het aanmaken van een bedrijf moet je een bedrijfswachtwoord aanmaken. Bij het registreren van een nieuwe gebruiker kan je kiezen tot welk bedrijf de gebruiker moet worden toegekend. Aansluitend moet je het bijbehorende bedrijfswachtwoord invullen. Dit voorkomt dat anderen toegang krijgen tot jouw bedrijfsomgeving. Ieder type gebruikersprofiel heeft bepaalde restricties m.b.t. inzage in gegevens e.d.
Inloggen
Je kunt hier inloggen met het nieuw aangemaakte gebruikersprofiel. Ieder profiel dat is gekoppeld aan dit bedrijf ziet dezelfde gegevens. Tevens wordt voorkomen dat je gegevens kunt inzien van andere bedrijven. Ook kun je geen gegevens inzien wanneer je niet bent ingelogd.
Ingelogde Beheerder
Als Beheerder van het bedrijf heb je toegang tot 'Templates', 'Gegevens' en 'Beheer'. Daarnaast kan de Beheerder zien hoeveel gebruikers er actief zijn binnen het bedrijf. Onder beheer ziet hij deze gebruikers en kan hij de gegevens en rol van die gebruikers aanpassen. In 'Gegevens' kan de beheerder de algemene gegevens van het bedrijf aanpassen, zoals het mailadres, IBAN etc. Onder 'Templates' kan de beheerder templates uploaden voor 'E-mail' en 'Offerteaanvraag'. Dit is een principe opzetje en wordt nog nader uitgewerkt.
Templates koppelen als Beheerder
Op deze pagina kan de beheerder de templates koppelen. Deze worden omgezet naar een PDF en voorvertoond in een PDF venster. Je kunt eveneens aantekeningen/opmerkingen maken voor later. Deze templates gebruiken we later weer om informatie in bedrijf lay-out te verwerken. Het is een principe opzet en moet nog verder worden uitgewerkt.
De Assistent Chatbot 'CHAD'
Als ingelogde gebruiker kan je via dit venster vragen stellen aan de chatbot die wordt aangedreven door ChatGPT. Het AI model van OpenAI. Wij trainen de chatbot op basis van de gegevens die zijn gekoppeld aan het bedrijf van de gebruiker. Dus wanneer de gebruiker een vraag stelt, herkend de chatbot de gegevens in de database en wordt rekening gehouden met deze gegevens bij de beantwoording van de vraagstelling. Hoe? Dat is het geheim van de chef!
Beheerdersprofiel 'Uitvoering'
Uiteraard is het de bedoeling dat bepaalde restricties worden opgelegd wanneer bepaalde rollen gegevens willen inzien. Zo moet uitvoering niet alle gegevens kunnen inzien die bijvoorbeeld kantoorpersoneel kan inzien. Uitvoering kan enkel en alleen de projecten inzien en de voor hem relevante gegevens, acties, contracten en bijbehorende documenten. De eerstvolgende stap is om ook prijzen onzichtbaar te maken voor uitvoering. Daarnaast moet de uitvoerder alleen projecten kunnen inzien waaraan hij wordt gekoppeld (nog een stap voor in de nabije toekomst).
Beheerdersprofiel 'Voorbereiding & Projectleiding'
Deze rol kan relaties beheren en alle gegevens inzien die aan projecten zijn gekoppeld. In 'Relatiebeheer' kan de gebruiker nieuwe relaties aanmaken, deze koppelen aan Stabu codering e.d. en indien nodig de gehele lijst exporteren als CSV document. Een functie om CSV te importeren bestaat helaas nog niet, maar is wel een wens voor de verdere ontwikkeling van de app. Wanneer je op de pijltjes klikt kun je de gegevens van desbetreffende relatie aanpassen en opslaan.
Projectpagina
Op deze pagina ziet de rol 'Voorbereiding & Projectleiding' alle beschikbare pagina's voor het desbetreffende project. Zoals te zien ziet deze rol meer dan de rol 'Uitvoering'. Dat betekent ook automatisch dat deze rol meer gegevens kan toevoegen, aanpassen en verwerken. Via de pagina 'Documentenbeheer' kan deze rol een planning en begroting koppelen en inlezen vanuit een Excel document. De gegevens worden vervolgens getoond in het overzicht 'Projectoverzicht'.
